Usein kysytyt kysymykset

Jäsenedut.fi -palvelu on kaikkien ammattiliittojen jäsenille ja heidän perheenjäsenilleen avoin etukanava.

Kuinka paljon ammattiliitot maksavat Jäsenedut.fi- palvelun käyttöoikeudesta?
Emme laskuta ammattiliittoja millään nimikkeellä, palvelu on ollut perustamisestaan lähtien (2010) ammattiliitoille ilmainen. Hankimme edut ja kustannamme palvelun kokonaan omin varoin. Jokainen liitto harkitsee itse, kuinka paljon sen jäsenet ostovoimaansa arvostavat ja viestittävät palvelusta jäsenilleen sen mukaisesti.
Palvelu on riippuvainen käyttäjistään, joten toivomme, että myös jäsenet kertovat siitä toisilleen. Mitä enemmän palvelussa on käyttäjiä, sitä parempia etuja saamme hankittua ja samalla turvattua palvelun jatkuvuuden.

Miten saan edut käyttööni?
1) verkkokaupoissa käytetävät koodit ja ohjeet löytyvät tuotesivuilta
2) Henkilökohtaisessa asioinnissa:Jäsenedut.fi -palvelun käyttäjien on esitettävä ammattiliiton jäsenkortti.
3. Neste Oil / Jäsenedut.fi -maksuaikakortti kelpaa tunnistautumiseen. Polttoneste-edun saamikseksi Nesteen palveluasemilta on maksettava kortilla.
4. Jäsenedut-HYPO MasterCard kelpaa tunnistautumiseen näyttämällä korttia (kortilla ei ole pakko maksaa ostoksia).
Maksuaikakortin ja luottokortin voi hankkia myös samassa taloudessa asuvalle perheenjäsenelle.

Tietojen kerääminen
Emme tee käyttäjistä profilointeja emmekä seuraa ostokäyttäytymistä. Sivustomme ei käytä evästeitä. Arvontaan osallistuneiden sähköpostiosoitteita ei luovuteta kolmansille osapuolille eikä sähköpostiosoitteita käytetä markkinointiin. 

Yritän kirjautua mutta saan viestin että sähköpostiosoitetta ei löydy.
Sinun pitää olla rekisteröitynyt käyttäjä, muuten sähköpostiosoitettasi ei löydy etkä pääse sisään palveluun.

Perheenjäsenen  rekisteröityminen
Edut ovat myös samassa taloudessa asuvien perheenjäsenten käytettävissä, mutta perheenjäsen voi rekisteröityä ainoastaan hankkimalla kuukausimaksuttoman Neste-Jäsenedut-maksuaikakortin taikka kuukausimaksuttoman Jäsenedut-HYPO-MasterCardin, rekisteröinnissä valitaan Ä1-Jäsenedut -kortti.

Yritän rekisteröityä ja saan viestin että sähköpostiosoite on jo käytössä.
Olet jo rekisteröitynyt palveluun, joten Sinun pitää valita "kirjaudu sisään" -vaihtoehto.

Olen rekisteröitynyt, mutta en silti pääse palveluun.
Todennäköisesti olet tehnyt kirjoitusvirheen sähköpostiosoitteeseen tai salasanaan. Joskus selain voi aiheuttaa sisään kirjautumisessa ongelmia, päivitä selain tai kokeile toisella selaimella. Tilaa uusi salasana ja käy vaihtamassa se saman tien mieleiseksesi käyttäjätilisi asetusten kautta (asetukset löytyvät heti kun kirjaudut sisään). Käyttäjätilin luominen onnistuu ainoastaan toimivalla sähköpostiosoitteella!


Tilasin salasanan eikä se enää toiminut toisella kirjautumiskerralla.
Kun tilaat uuden salasanan se tulee vaihtaa heti käyttäjätilin asetusten kautta, sillä salasana on kertakäyttöinen. Asetukset löytyvät heti kun olen kirjautunut palveluun.


Pitääkö minun joka kerta kirjautua?
Kun kirjaudut sisään palveluun, voit laittaa rastin ruutuun "muista minut", näin pysyt sisään kirjautuneena koko ajan (edellyttäen että käytät samaa konetta/selainta).

Unohditko salasanasi?
Käyttäjätunnuksena toimii sähköpostiosoite. Voit kirjautua ja tilata uuden salasanan tämän linkin kautta. 

Miten voin tilata uutiskirjeen?
1. Olet jo rekisteröitynyt: kirjaudu palveluun, valitse "tilin asetukset", ruksaa kohta "salli uutiskirje".
2. Et ole vielä rekisteröitynyt: rekisteröidy palveluun ja ruksaa kohta "salli uutiskirje".
Uutiskirje lähetetään kaksi kertaa kuukaudessa. Mikäli kumppanimme tarjous on "äkkilähtö" -tyylinen, niin saatamme lähettää siitä erillisen ilmoituksen. Joskus teemme myös uutiskirjeitä eri teemoilla. Voit muuttaa tilin asetuksia tai poistaa rekisteröitymisesi milloin haluat. 

Miksi minun pitää rekisteröityä nähdäkseni tarjoukset?
Jäsenedut.fi-palvelu on suljettu palvelu, jonka tarjouksia voi hyödyntää vain palveluun rekisteröityneet henkilöt. Mukana olevat yritykset eivät myöskään halua, että tarjoukset ovat julkisesti nähtävillä. Samoin verkkokauppojen alennuskoodien jakaminen julkisesti ei ole mielekästä.
Suljetun palvelun tarjoukset eivät myöskään päivity hintavertailusivustoille, jossa ne aiheuttaisivat sekaannusta.

Miksi edusta pitää kertoa ennen maksua?
Kerro aina ennen maksun suorittamista oikeudestasi alennukseen, näin saadaan kerralla kassaan oikea summa. 

Miksi en pääse oman ammattiliiton jäsentunnuksilla palveluun?
Meillä ei ole ammattiliittojen jäsenrekistereitä eikä palveluumme voi toistaikseksi siirtyä ammattiliittojen suljetuilta jäsensivuilta

Miksi rekisteritietoihin kysytään sähköpostiosoite ja sähköpostini salasana?
Käyttäjätunnuksena on sähköpostiosoite sen vuoksi, että se on helppo muistaa. Salasanaksi ei tule laittaa sähköpostin salasanaa, vaan pitää keksiä jokin muu yli 6 merkkiä pitkä salasana (ei erikoismerkkejä). Jos salasana unohtuu, niin palvelusta voi tilata uuden ja voit vaihtaa sen mieleiseksesi. 

Sähköpostiosoitteeni vaihtuu miten minun pitää toimia?
Laita pyyntö sähköpostiosoitteen muutoksesta osoitteeseen marjaliisa.hakli@jasenedut.fi

Haluan poistaa rekisteritietoni, miten toimin?
Laita sähköpostitse pyyntö poistamisesta osoitteeseen marjaliisa.hakli@jasenedut.fi. Muista mainita nimesi, liittosi, jäsennumerosi ja sähköpostiosoitteesi. Voit palata palvelun käyttäjäksi pyytämällä käyttäjätilisi avaamista uudelleen (ehdot täyttämällä). 

Mihin rekisteritietojani käytetään?
Rekisteritietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille, ainoastaan jäsenstatuksen tarkistus suoritetaan ilmoittamastasi liitosta.
Uutiskirjeen tilaajista on oma lista ja mobiilimarkkinointilupa kysytään erikseen. Emme kerää tietoja ostokäyttäytymisestä tmv.

Onko rekisteröityminen turvallista?
On, sivusto on suojattu, eikä palvelussa kysytä henkilö- tai pankkitunnuksia eikä muita vastaavia tietoja. 

Onko Jäsenedut.fi -palvelulla takuu, että tuotteiden ja palveluiden jäsenhinta on aina markkinoiden alhaisin?
Ei ole, useat tarjoukset ovat pitkäkestoisia ja yritykset tekevät erilaisia tarjouskampanjoita monille eri tahoille, joten sellaisen lupauksen saaminen on täysin mahdotonta. Lyhytkestoisissa kampanjoissa yleiset hinnat voivat hetkellisesti olla edullisemmat kuin Jäsenedut.fi -palvelussa, mutta pääsääntöisesti kuitenkin tuotteissa ja palveluissa on edullisempi hinta. Emme voi määräillä yritysten antamia tarjouksia, voimme vain neuvotella meille parhaimman mahdollisen edun. Aina ei kannata katsoa pelkkää alennusprosenttia, vaan kannattaa katsoa lopullista hintaa. 

Saako alennuskoodeja jakaa kavereille?
Verkkokauppaetuja saa käyttää perheenjäsenet, mutta alennuskoodeja ei saa antaa ulkopuolisille. Tilaukset verkkokauppoihin tulee tehdä kirjatuneena Jäsenedut.fi -palveluun.